make it work

29 November, 2009 @ 12:45

har lånat min fars dator idag. var tvungen att köpa biljett hem. klockan 14 åker jag härifrån. måste packa också. men d är sååå tråkigt.

har i allafall varit hemma i småland över helgen. mamma saknade sin dotter. och bosco saknade sin... ehm.. mej. så jag åkte hem. har haft en tragisk vecka. med tusentals deadlines, för lite sömn, för lite mat och för mycket gråt. fast d värsta av allt. inget sociallt liv överhuvudtaget. jag suger på att säga nej till folk. jag har fått säga nej till fika, fika, fika, fika och fika. har fått säga nej till fika med fem pers. varför? för att jag måste plugga. låter som en tråkmåns. eller så har jag inga kompisar kvar nu. men jag hade en klänning att göra klar, några mönster som ska passa, lite illustationer som måste göras osv. osv. om jag blev klar? nja. vi kan säga så gott som. redovisningen gick bra endå. alla hade döpt sina klänningar till så fina namn. jag själv hade döpt min till satan. för d var ungefär d jag hade kallat den d senaste dagarna. alla skrattade. jag suckade. dock tyckte alla den blev fin. då tyckte jag också d. hi.

i fredags anlände jag till jönköping vid fyra, fem snåret. syster och mamma välkommnade mig. vi åkte till ikea. jag köpte en liten tvättkorg, en rosa ram och lite vita korgar som jag ska hänga upp i taket. (saker som man kan hänga i taket är grejen!) fast jag köpte inga julkulor. d dom hade var så fula. d finns fina på åhlens. rosa med änglar på som skulle passa på mitt rum. 50 spänn för en kula. DYRRRRT!

på hemvägen hämtade vi bosco. han följde med hem. han hade tagit ut sina flätor. så hans hår låg i sidbena och sådär fint som jag tycker om. så han fick sova hos mig:)

lördag, mamma drog upp mig tidigt och skickade iväg mig till mariannelund för att jag skulle vaccinera mig. d tog 2 sekunder. sen placerade vi oss hemma hos syrran. syster och jens skulle ut och springa så jag och bosco var barnvakt åt tilda. hon sov, bosco och jag skulle kolla på harry potter. d gjorde vi också. fast inte båda två. bosco frågade mig om jag tycker att d är kul när någon petar på mig när jag sover. d tycker jag förståss inte, så jag lät tilda va och satt mig ner. sedan kom d hem. syster klippte min lugg.

på kvällen var vi hemma hos bosco. förfest för sedan utgång på hotellet. d flesta borde väl veta vad jag tycker om hotellet och utställen runt omkring. men faktiskt så var d kul. mest för ett fantastiskt sälskap! jag o bosco gick hem och sov tidigt. min tidigaste utekväll på typ..... veckor.. månader.. år!!

idag är d söndag och jag sitter helt plötsligt här. mamma tjatar på mig att jag ska packa. jag sitter på cafe world o spelar istället. kul.

har tusentals grejer med mig som vanligt. får ta "väskan-som-är-större-än-mig" igen. orkaaa. men jag älskar alla mina prylar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0