when i grow up to be a woman

12 Januari, 2009 @ 23:45

då sitter jag här igen. med datorn i knät. med nallen brevid mig. med tv påslagen. ungefär som jag har suttit hela jullovet. bara en liten ändring. jag sitter inte i bruzaholm längre utan denna gång sitter jag i stockholm.

jag är på praktik här under några veckors tid.. vi har knappt snackat om hur länge jag ska stanna här uppe.. jag kanske får åka hem när jag inte orkar mera. i så fall.. skulle det vara ikväll.. jag är så slut, efter bara första dagen. alltså det tar verkligen på krafterna att vara kreativ. det har jag egentligen märkt innan. men från kl 9-6... jag brukar inte kunna vara uppe på textilakademin mer än till kl 3. efter 3 brukar jag bli helt galen. men duktig har jag varit idag. sytt en klänning. en avancerad klänning. en klasskompis har jag med mig också. sandra från göteborg. det är tur att hon är hos ulrika med mig. så vi kan stå där och skämmas tillsammans då vi märker att vi inte är lika noggranna som hon. trött är jag iallafall.. dagarna är långa.. men det är värre för ulrika när hon är där ensam. då praktiskt taget bor hon i studion.

man kan säga att mamma och bosco kom på min rubrik. de har fått för sig att jag kommer växa jätte mkt nu under dessa veckor. jag hoppas de har rätt.. båda säger oftast bra saker.
jag har iallafall tänkt de senaste dagarna.. massor. jag har nästan kommit på vad jag vill göra efter textilakademin. jag hoppas bara det går vägen.. jag ska prata om det med min kusin jonas imorgon. vi ska träffas och fika... och han ee relativt vuxen :)

nu MÅSTE jag sova. imorgon ska jag och sandra ut på äventyr i stan. shit, jag som trodde att medborgarplatsen/götgatan var stan...... jag kommer verkligen från landet asså.

goodnight my lovely (bosco)

Kommentarer
Postat av: Emma

Det kommer gå skitbra för dig där uppe :). jag vet att du klarar allt!, och om några dagar har du vant dig vid de länga dagarna med!



Jag älskar dig! och beundrar dig!

2009-01-14 @ 15:02:05
URL: http://emange.blogg.se/
Postat av: Emelie

du är så duktig stumpan!! Puss <3

2009-01-14 @ 19:23:07
URL: http://emeliejonasson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0