Så ge dig nu, ge med dig nu och kom till mig

5 Juli, 2009 @ 23:07

magad, det var länge sen jag uppdaterade. men nu har jag sommarlov och kan tänkas hinna med detta med blogg igen. Radar upp lite grejer som har hänt sedan sist.

Studenter
Min kusin tog studenten. John heter han. han var helt ärligt jättefull. Men väldigt roande. trots att han aldrig fattade att vi inte skrattade med honom utan åt honom.
Emma tog också studenten. det var trevligt det också. trots plaskväder.

Nyhem
Vi hade jätte roligt där ifjol. då vi var där i nästan en vecka. denna gång var bara jag och emma där i ynka 24 h. Det var mindre roligt. Men vi fick iallafall se nyhemshallen och några folk som vi träffade förra året. annars så somnade vi nästan bara överallt.

Sommarjobbet
iår är jag på en ny avdelning. Jag älskar, helt kort och gott älskar min nya avdelning. nästa år tänker jag inte spendera sommaren här nere i varje fall.. det känns tomt pga detta sommarjobb jag har haft i många år (fyra) men hitills har jag haft så jätteroligt.

Midsommar
det var härligt att träffa alla goa gubbar före. Men festen mitt ute i skogen kan vi kalla mardröm. den tänker jag inte heller besöka nästa år. (nyårslöfte) Jag drack snaps direkt ur flaskan för det skulle bli lite fart i mig. jag lyckades inte. så jag och linnea åkte hem istället och hade det roligare hemma hos mej:)

Oslo
Bosco sommarjobbar som väktare i norge. Jag var och hälsade på honom för någon vecka sedan. Oslo är en underbar stad. där ska jag någon gång, bo. Med bosco då förståss. (han är ju min drömman) o i slutet av sommaren ska jag dit igen.

Ekonomi/nöjen
Tycker inte om att prata om pengar... eftersom jag inte har några

Familj 
Nu när jag inte har några pengar får jag lov att umgås mycket med min familj. Det som är bra med det är att det inte går åt så mycket pengar, det enda vi lägger pengar på är jordgubbar i princip. Eller också gör vi småutflykter till en annan familjemedlems jobb. sånt kan också vara ganska intressant. Idag har jag tillexempel varit hos mormor. vi har hälsat på hennes moster, vi har ätit tillsammans och gråtit tillsammans. och kolla inte gick det åt pengar åt det.
Sedan får vi inte glömma min extra familj också. Familjen franklin (boscos familj) har flyttat. igår var jag och hälsade på dem i deras nya hus. idag fyllde minsta killen år. tyvärr kunde jag inte vara med och fira:(

Michael Jackson
Han dog, tragiskt. För att jag ska kunna visa vilken kung han var gör jag en liten "minilista" av favorit låtarna med honom.
1. they dont care about us
2. you are not alone
3. smooth criminal
4. beat it
5. leave me alone
6. bad
7. black or white
8. we are the world
9. blame it on the boogie
10. billie jean
11. thriller
12. can you feel it
13. say say say (ft. paul mc cartney)
14. the way you make me feel
15. ghost (varning! läskig video)
16. don't stop 'til you get enough
17. you rock my world
ja kolla, listan kan göras lång.. det här var de jag kom på för stunden...

Skolavslutning
Ja det var ett tag sen nu. Vi slutade från värnamo. Vi började med en hejdundrande fest på tisdagkvällen efter sommarshow+sommarmiddag. Eftersom harrys inte var öppet denna dag var vi på blåmuggen istället (skolans fritidsgård) denna gången stod det ingen polis utanför, ingen lärare och inte rektor. Vi drack som bara den. istället för att gå runt med vin i kaffekoppar för att dölja drickandet sprang folk runt med hela flaskorna i handen istället. Minns inte så mkt av kvällen, minns bara att jag hade roligt, och att efterfesten avslutades i bara stringtrosor. Typsikt våran skola. men jag kommer sakna våra nakenfester.

Hejdå Värnamo
Det blev onsdag. som tur var försov jag mig inte. Så jag hann lagom till skolan innan alla flu1or hade ätit upp all vattenmelon. det fick bli min bakisfrukost. Vi hade lite avslutning i aulan. Paul martin sjöng oboy med peps för att lätta upp den deppiga stämningen. det regnade ute. Efter gick vi upp till vårat klassrum. i fortfarande deppig stämmning. När vi skulle få våra intyg och få säga hejdå till lärarna gick vi i ordningen klasslistan. tur för mig att jag heter åhlander i efternamn och får gå sist. Då jag har gråtit tillräckligt så mina tårar tagit slut. Iallafall var det ett fruktansvärt avsked. Jag har aldrig någonsin gråtit på detta sätt, inte när jag tog studenten, inte när jag slutade nian osv. Men detta var ett tårbad. bara någon sa något, bara någon kramade någon - grät hela klassen. sedan pallrade jag mig ner till mitt rum. det regnade fortfarande. med rödsprängda ögon städade jag upp det sista på mitt rum. sedan beställde jag en taxi till stationen. det regnade fortfarande. den dagen grät Gud riktigt mycket. bara för han hade förlorat några av sina finaste änglar.
fånigt avslut. jag vet. nu jobbar jag och städar mitt rum hela veckan. avslutar med en utflykt till emma på helgen. då har hon bjudit hem några vänner och jag får träffa hennes nya kille. sedan går vi ut på hotellet.

nu ska jag sova. ha´de


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med om att det var en jobbigt och sorlig avsluting vännen och vet fortfarande inte hur jag ska klara av hösten.

2009-07-06 @ 21:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0