life in plastic, its fantastic

22 Mars, 2009 @ 19:40

sitter och dricker ett glas rött och lyssnar på still loving you med scorpions.det är helt otroligt vad mkt fina ballader det finns som pojkar sjunger. eller män, de är inte pojkar längre pga av att det sjunger ut sina känslor. det kan bara vara män om de hanterar sina känslor på detta sätt.. alltså är det männen som sjunger balladerna. nu när jag är singel kanske en riktigt "man" vore något att satsa på.. en man, som är otroligt barnslig men kan skärpa sig i vuxna situationer. en man, som inte önskar att han vore man utan fortfarande går hem till morsan och ber henne knyta slipsknuten - men som alla andra endå vet att han fortfarande är  en man. en man, som utrycker sina känslor genom att starta ett band, skriver en lipfärdig låt till den enda tjejen han någonsin älskat (alltså jag) + några grönsaker (blommor) och en chokladask på det. jag tror jag vet, vem detta stämmer in på. han sjunger, han leker, han växer upp OCH han ringer alltid sin mamma. han är perfekt. bara två ynka problem..
1. jag ska inte ha nån kille..
2. jag är inte kär i denna man
faaaan dåå...

bytte låt för att inte börja lipa. hittade en pinsam en, som kommer i slutet av inlägget. det är ju tur att utvecklingen går framåt.
min helg har varit lajbans. åkte hem för att hinna ifatt med skolarbete med min hjälpade hand och räddare i nöden som hjälp - mamma. nu har jag kommit någorlunda ifatt igen. vi har även haft en oändlig, underbar kväll framför tvn, hon, jag och alfons. även om jag lyckades somna. men ikväll, ska jag inte somna. ikväll är det bara hon, jag och alfons igen. ikväll ska vi mysa, sticka och sy på knappar på mina byxor. pappa joinar oss senare. han ringde innan. det är så gulligt när han ringer, jag svarar och han försöker prata om allt möjligt, om saker han redan vet svaret på tex. det tycker jag är gulligt. i lördags var syrran här. hon testade mammas motorcykel som har ett dödskönt ljud. jag åkte med. det var kul med en tripp i solen bara hon och jag. efter kom jens och solen försvann. hah, nej bara skojar. det var lika kul när han var med. efter trippen åkte vi hem, bosco stod och väntade på mig. vi umgick länge. ända tills jag somnade i hans armar.

vilket gulligt familje inlägg jag har skrivet ikväll. men det är ju faktiskt de jag älskar mest. imorgon åker jag till värnamo... vill inteeeeeee... för en gångs skull...


här är låten jag berättade om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0