hey mister tambourine man

Söndag, 25 oktober, 2009 @ 19:37

har haft en ganska jobbig vecka med för mkt skolarbete och för lite sömn. blev iallafall färdig med skjortan i tid och blev supernöjd. nu kan jag njuta av mitt lov utan att behöva tänka på något skolarbete. jag är hemma hos mina päron över lovet, mest för att få den sömn jag behöver och sen var det en fågel som viskade i mitt öra att d var några som saknade mig här.

helgen började med födelsdag för boscos gustav. Han fyllde 20 och vi tänkte fira med bio i jkpg. zombieland, stod d på menyn. Läs om filmen här. d var en skräck, komedi, romantisk film från femton år. med lite för många varningar för clowner.. bara för att jag tycker dom e så fruktansvärda.

på lördagen, igår. åkte jag, emma, syrran och tilda till astrid lindgrens höstmarknad där dom bjöd på glögg, sålde hemstickade plagg och sånt. jag köpte två rosa kaffeburkar i rosa som jag just nu, älskar över allt annat. d var lite auktion också vilket alltid, tycker iaf jag e mysigt. liiiite för dåligt med teateruppträdande, då jag hade hoppats på att se ronja rövardotter. igen. dom hade byggt upp saltkråkan vilket var mot alla förväntningar. det var ungefär som sagoslottet, på liseberg fast med malin i huvudrollen och inte tjorven. och sen, så var d faktiskt lite läskigt också :S. jag älskar iallafall marknader. så höstmarknad - check!. nu är d bara lisebergsjulmarknad kvar (och som jag längtar eftersom jag ska gå med familjen) sen får jag nöja mig mig kvibergsmarknad på våren. trots ficktjuvar och sånt.

på kvällen åkte vi till vetlanda, jag, emma och emelie för att hanna hade bjudit oss på sexparty. sånt älskar jag också faktiskt. eftersom jag är ett sånt prylfreak så köpte jag lite allt möjligt. FARLIGT!!

på kvällen besökte vi hotellet. och vad jag kommer ihåg av hotellet i vetlanda är att jag brukade tycka att d typ var roligast utestället. men nu vet jag inte längre. vart tog alla pojkar som dansar vägen? och vart tog alla brudar som är trevliga på toaletten vägen? vart tog den bra musiken vägen? och sist men inte minst vart tog alla rika snyggingar vägen? jag är mållös. saknar ord. saknar göteborg.

efter hotellet blev d skräpmat och efterfest. jag, emma, emelie och jesper delade på en 120 säng, skedade alla fyra på kortsidan med ett täcke och typ två kuddar. varmt var d men vi sov där till klockan nio idag. efter åkte vi till mc d och åt frukost. det här åt jag:
- två cheeseburgare
- en citrus ramlösa
- pommes med garlic dip
- och en choklad muffins
sen åkte jag och emelie till ö&b. där träffade jag min älskade gullunge edoa. boscos bror och världens snällaste kille. även om han är typ 16 så kan jag inte mer än att säga att han är den mest fantastiska gullpojken som finns. om inte bosco fanns skulle jag aldrig banga att ta honom. han måste var gudfar (eller vad d kallas) till min första unge.. eller till alla mina ungar. egentligen hade jag viljat ha honom som tärna på mitt bröllop också. men d hade nog han själv aldrig viljat.

vi kom hem vid klockan ett och jag damp ner i sängen och har blivit väckt typ var femte minut av mamma innan hon gav sig och sa att de var mat. nu har jag ätit mat och inväntar att se parlamentet med mamma och pappa. d e mkt roligare att se d med någon eller något.

på lovet ska jag föresten göra.. ingenting,... skönt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0