längsta inlägget någonsin

7 Juni, 2010 @ 23:05

har börjat skriva på ett inlägg i säkert en två veckor men har aldrig avslutat det. nu för en gångs skull har jag tid att avsluta detta inlägg.

jisses vad länge sen det var jag uppdaterade min blogg. men det är så mkt som har hänt. två helger i rad av helfestande. jobb med ikeaprojekt och skolavslutning. och min älskades student. nu småland hela sommaren. gaaah

förr förra helgen. hade jag och jacob besök av några chilienare. ett par som tog hand om jacob när han var liten. jättegulliga. dom bjöd på mat. jag försökte dra mig undan lite. eftersom d inte hade träffat jacob på länge ville inte jag störa.  men mi caza es su caza. jag kunde inte dra mig undan utan jag skulle också ha tre rättersmiddag och vin. somnade rätt tidigt den fredagen. vilket var tur. dagen efter vaknade jag upp vid ett. skulle gå på toa. jacob och chilienarna var påväg utåt. dom skulle ut och äta och frågade fall jag skulle följa med. jag sa att jag inte kunde pga pengabrist. men still mi caza es su caza och bjöd både mig och jacob på restaurang. jättegulliga människor. kändes nästan lite som att ha sina egna föräldrar där. efter restaurang åkte vi mot slottsskogen för att titta på chilienarnas barn som skulle springa göteborgsvarvet. shit my britt, vilken folkfest det var i slottskogen. massor av folk, partymusik, parkhäng på filtar med öl och dylikt. jag och jacob var inte så intresserade av de som sprang så vi köpte varsin folköl, lade oss i gräset, lyssnade på jacobs iphone och kollade på människor som gick förbi. jag kollade på pojkar och jacob på tjejer. runt fyra drog vi hem. jacob drog lika fort som vi kom hem för att han skulle på nån fest. jag drog inte långt därefter för jag också skulle på fest.
trettioårsfest, hos någon som my känner. och där var folk likadana som chilienarna (alltså mi caza es su caza) jag hade tagit med mig billigaste och äckligaste vinet som jag hittade på systemet. gick inte ens att blanda ut med vatten. men med ett hav av alkohol som det bjöds på, fick jag bli hur full jag ville. det bjöds också på tusen olika ostbrickor vilket var tur för jag hade inte ätit sedan restaurangbesöket så jag var måttligt hungrig. mkt trevligt folk iaf. fransmän, engelsmän, svenska osv. osv. gamla var dom. men jag börjar faktiskt också känna mig som en gammal. som en i gänget. det är liksom ingen som kollar ner på mig som en liten snorunge längre. då my alltid får vara min lillasyster på krogen. :) efter krogen gick vi ut iaf. natten är suddig. men kul hade jag tydligen haft.
söndagen var också ganska suddig men fylld av sooooooool.

måndag, sista skolveckan. jag hade lite kvararbete att göra. men var inte direkt intresserad av att bli färdig med det. utan tog sovmorgon hela veckan. började sy på en klänning. hjälpte annika med ikea projektet.
ikeaprojektet, ett projekt i sammarbete med kungabröllopet och ikea. hela skolan fick dela upp sig i grupper. vi fick välja ett tyg från ikea att sy en bröllopsklänning av för att sedan gå modevisning i klänningarna ute på ikea. jag kunde inte vara med på visningsdagen men annika kunde vara med. vi hade tänkt på projektet i några veckor. sista veckan fick iallafall inte jag fram några idéer. annika hade alot of idéas. så till slut blev det annikas klänning och jag assisterade. hon såg oss som ett team. hon är så blygsam. hon är den grymma av oss. modevisningen gick iallafall bra och nu lämnar vi den åt sidan.

skolavslutning, har vi haft också. jag blev färdig med sista arbetet i sista sekund, fick mitt intyg och allt borde varit fridochfröjd. det var det inte, allting kändes så konstigt och ledsamt. trots noo tears. det är nog för att vi inte har bott på skolan. vi vet nog var vi alla kommer ta vägen. hela klassen bor väl kvar i göteborget hela sitt liv. vi åt i allafall big brunch. med fårost, getost, surdegsbröd, vindruvor och alltmöjligt. tur var det att jag hade dissat frukosten. lärarna körde en shakespear och vi tog massor av kort. till kvällningen bestämde jag, annika och lone att kolla på visningsfilmen och avslutningsfesta lite. ankan hade champange. nice nice. till kvällen åkte jag och annika till lone. det var en varm sommarkväll. vi kollade på visningsfilmen. jag kunde kanske ha gått på toaletten när det var min tur. helt katastrofal på mig. vilken pose jag gjorde sen. jag fattar ingenting.
ikväll ville vi gå ut. jag förslog excet som vanligt. dom var på. ikväll vet jag inte var det var med killarna på excet alltså. man kunde bara gå fram till vem som helst och fråga om ett tequila race. och woooila. lone gick hem tidigare. jag och annika dansade hela natten. tills hon gick hem. jag dansade vidare själv. träffade några "pojkkompisar" till mig. bla. pappa jonny. vi åkte hem alla till jonny och bastade med lite nattamat. jag snodde jonnys säng. och pojkarna fick sova i skift ute på soffan. jag älskar att umgås med de här människorna. allting for free.

lördag, vaknade av att lisa (en annan vän från göteborg) stod och glodde på mig vid sängkanten. hon tyckte att nu skulle jag banne mig gå upp för vi skulle ut och cabba i jonnys cab och hitta något mysigt ställe att grilla på. jag frågade jonny om han hade någon tjejdeo eller något sminkborttagningsmedel. nää, de hade han ju inte. men han kunde gå och köpa. jonny jonny jonny. vi åkte ut någonstans till något slott iaf och grillade. vi grillade denniskorv och tjockkorv men vi hade bara fyra bröd. jag och lisa fick två var. prinsessorna. ikväll var det fest igen. lisa frågade mig vad jag skulle dricka. jag sa att jag funderade på billigaste vinet. hur hade jag tänkt göra då, undrade lisa. systemet var ju stängt. oj då.. då ska jag inte följa med sa jag. jonny stoppade mig mkt snabbt och sa att det ordnar sig för han har ju sitt kemiskåp i köket. prinsessa ännu en gång. jonny körde hem mig så jag fick göra mig iordning. tog snabbaste duschen ever och begav mig ut till bilen som väntade utanför. mats lagade sin speciallite rätt. kyckling med något. det var gott. vi kollade på eurovision. jag och lisa satt vi face och drack irish coffe istället. det var äckligt. sen skulle vi gå ut. jag ville gå till excet. alla ville gå dit förutom en. men jag fick med han till slut iaf. hur säger jag inte. kul var det ikväll igen. pärra och seglar larsson bjöd på champange. gjorde inte av med en spänn på hela natten och hela helgen. hur kul som helst helt enkelt. trots att den söta bartendern plötsligt är bög.
söndagen var suddig. jag vaknade iaf hos min "vän-sen-tidigare" vid wavinskys plats.

måndag, sista veckan i göteborg. städade lite. lämnade inte lägenheten för att ens köpa mjölk. på onsdagen iaf åkte jag och åsa till stan för att jag skulle kolla på studentpresent till bosco. hittade asfina skjortor på zara. men dem fanns inte i hans storlek. så jag köpte ett par kalsningar från björn borg och en upplevelse. (har inte kommit på vad än) på kvällen åkte vi till slottskogen och träffade my. vi skulle grilla som en hejdå-grej för mig. jag hade tagit med mig några liter vin och då fick vi kul :) hanna och emelie b dök upp i natten. my skulle jobba dagen efter så det blev ingen utgång för henne. jag hade planerat att dygna hela natten så jag var på att vara uppe hela natten för att sedan komma hem och städa i gryningen. hanna, jag och emelie drog till lilla london. där har jag aldrig varit. men vi träffade några trevliga engelskmän och några trevliga svenska män. det blev en tidig kväll för mig. trots att jag inte städade.

torsdag var det dags för hemfärd. vid 10.20 skulle jag åka från stationen. klockan halv nio vaknar jag med andan i halsen i jacobs säng. häller en hink med vatten över mig för att vakna och slår mig då och då i kinderna. städar, ringer till mamma och gråter för att jag minsan inte hinner städa allt det här på bara en timma. mamma klickar mig i örat. jag ringer nån annan och gnäller. ingen gillar att prata med en stina full på fylleångest. mamma ringer tillbaka och ber mig skynda till centralen för att imorgon när jag och pappa endå ska till borås kan vi ju åka förbi göteborg och hämta mina saker. jag tackar mamma. och springer ner till stationen. luktar svett. luktar sprit. har dålig andedräkt osv. osv. bussresan är en mardröm. folk runt mig sitter och mumsar på deras ostfrallor från 7eleven och jag har inte ätit frukost. pappa hämtar upp mig i jönköping. men det är ju inte direktfärd hem direkt. utan han ska hela tiden stanna på alla ställen som män i hans ålder tycker är roliga att hänga på.
på kvällen åkte jag och syster till eksjö för att se på balen. bosco skulle ju gå. och bella. när det var boscos tur kunde jag knappt stå på benen. jag var så nervös att hela jag skakade. kunde knappt ta bilder. men några blev det iaf. han var fin. mkt fin. sen var det bellas tur. då blev jag ganska rörd också. rös i hela armarna och sånt där ni vet. hon var också fin. mkt fin

fredagen. upp tidigt för att åka till borås. mingelfesten i borås som jag tidigare har skrivit om. dom hade god mat iaf. men jag stannade inte så länge. alla hade med sig föräldrar och nästan hela släkten. vem skulle jag hänga med? pratade med några lärare för att se upptagen ut. jag ringde iallafalll upp pappa tidigare än det var tänkt. då åkte vi till göteborg för att hämta några av mina prylar. jisses vad mkt saker jag har. tog inte ens med mig hälften hem och det fyllde hela bilen. jag undrar bara hur jag har bärt dit det. sen åkte vi hem till bruza. fast pappa körde mig till bosco. iallafall fredag = pappa och stina dag i pappas bil :)

lördag, vaknde hos bosco. idag var det hans stora dag. hans examesdag. en underbar dag. med sol hela dagen. och hans fina familj. bosco fick kamratblablablaresestipendium. han var glad. han grät. jag var stolt. på hans studentfest fanns det massor av mat att välja på. jag fick en prinsesstårta som var köpt för mig. det var det som oroade mamma marie mest när vi skulle ge oss av. om jag hade ätit av min tårta. hihi. bosco blev glad över sin present mkt glad. även om den kanske inte var riktigt genomtänkt. moster och morbror körde oss till eksjö. bosco drog till hotellet. och jag satt hemma i hans lägenhet och väntade på att han skulle dyka upp. jag satt på face. drack lite för mig själv och hade ganska tråkigt. men det var hans kväll och jag kunde faktiskt då ha tråkigt. han ramlade in vid klockan 12 och somnade i jämte mig som en liten bebis.

igår, söndag åkte han till norge.

i sommar är jag i småland. katastrofal tråkigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0