häja svärije

4 Augusti, 2008 @ 22:12

Har hälsat på min man i helgen. I skagen, i Danmark. Jag for till han i tordags, rätt sent, på kvällen. Vi möttes upp i Göteborg för att båta över tillsammans till fredrikshavn. Sen tog vi taxi därifrån till skagen klockan typ 3 på natten. Min man hade inte förändrats mycket. Kanske hade lite mer rosa på sig än innan. Det tycker jag är bra. (Rosa är min favvisfärg.)
vad ska man säga om danmark? annat än att det var kul att träffa min guy? eller att skagen var überfint? han hade iallafall en fin lägenhet, jag fick presenter och jag fick köpa alkohol på netto. och då menar jag varken folköl eller 2,5ors cider.
Hemresan ska vi inte ens tala om. det var världens längsta kö till incheckningen, där folk snackade danska så man höll på att spy genom öronen. väl framme vid incheckning var min biljett helt fel. det stod att jag skulle åka hem den 1 augusti - alltså 3 dagar innan. Med hjärtat i halsen fick jag köpa ny biljett. Jag är en stressad människa men svenska damen i luckan lugnade mig så gott hon kunde. Jag fick allafall åka med min båt, helt ensam med min enda vän just då, ipoden <3 (tack för gullig sms, alla andra föresten) how ever, så hatar jag att åka båt, enda sedan båtresan från tyskland typ 2002 tror jag. Men denna gång var jag ensam, vem skulle jag nu gråta med om samma sak skulle hända igen? den studerande turken till vänster? eller lastbilschaffisen på 50+ till höger?
men resan till hem gick bra trots världens spöregn, trots att jag nästan höll på att missa tåget hem, trots jobbiga jävla höga skor (dom fick inte plats i väskan) och trots tunga väskor. Det var verkligen inte min dag alltså. Men jag hade iallafall en trevlig guy bredvid mej hem på tåget. han drack folköl!!!!!!!!!!!

fick totalt 3 bilder av skagen tack vare att någon (skyller inte på någon) låste mitt minneskort, när den någon skulle föra över bilder till sin dator. Pappa hade varit snäll och lånat mig sin kamera, då jag inte fick någon med posten. än. När vi skulle gå och titta på där haven möts försökte vi ta bilder utan minneskort. det fanns plats för tre bilder.. men jag fick med mycket ändå. en bild på mig där jag stod mellan de två haven. Plus en annan bild på en sälunge som solade enligt bosco. han är verkligen crazy men väldigt söt.

men en sak har jag kvar att säga, jag hatar inte danmark lika mycket längre. Nu har jag sett skagen så nu är jag nöjd. heja danske,  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0