bjällerklang på er alla

25 December, 2009 @ 10:56

idag är d den 25 december. alltså julafton i en del länder. jag bor i sverige och firade julafton igår. iår var vi hos mormor. alla var där. vi var där, mormor var där, kusiner var där och alla barnen var där.

men innan mormor, åt jag julfrukost, ensam och kollade på ducktales.

sen var vi hos mormor. åt middag, kramades och snappsade. d var ont om tid innan kalle anka. så jag och jens snappsade lite under kalle också. kalle var som vanlig.. hela gänget satt och sa replikerna innan nån på tv hann säga dem. men vem bryr sig, d visas en gång om året och d var nu. vilket betyder att om man missar, dör man. eller något liknande.

sen gick hela "kan du vissla johanna" också. ja, titta vilka topp program d går på ettan på julen. varför ska man bråka med att titta på anna ankas jul som går på trean? d är ju bara reklam o skit där.

efter snyggingen per oskarsson delade vi ut julklappar. jag fick som vanligt offra mig att vara tomte. men först skulle jag bara gå o handla tidningen. (fylla på mitt glas) d tog säkert två timmar att dela ut och öppna julklappar för oss. segt. jag sov imellanåt. tilda och emil var väl populärast i år. eftersom dom är barn.
men jag blev glad för mina presenter iaf. fick silvershampoo och en vattenpipa, strumpor, smooth 'n' chic pryls, ett halsband från tilda, en tusenlapp, ett ljus, hårfärg, den nya kenzo parfymen och en guld kandelaber från indiska - passa perfekt i mitt rum.
jag förstår fortfarande inte varför jag ska ha så mkt fina paket. mamma sa att d var för hon älskade mig. lika mkt som syster min. (lite tårar på det)

efter d blev d glögg, fika och mer grogg. d blev ganska stressat också. ingen ville missa svensson! också jätte viktigt tvprogram, som går på ettan. vi knäckte nötter, drack och var liiite glada. d blev en sen och kul jul iår. men bosco var inte med. d var sorligt. lollo var hellre inte med. men vi är bjudna till eksjö på lördag. då är hon där.

när jag kom hem, lekte emma och jag i snön och önskade varandra god jul på vårat sätt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0