glad that you're not around

30 Augusti, 2010 @ 18:38

jag och bosco sitter igemte varandra med varsin dator i knät. gömmer våra skärmar för varann för att den andra inte ska se vad den andra gör. så umgås vi. jag är dj iaf. vi lyssnar på the knife. han klagar inte direkt. än. han är hemma efter sina sommaräventyr nu iaf. hemma i mina armar. där jag vill ha honom. idag har vi varit och kollat på sälar i slottsskogen. det är gratis. gillar att kolla på sälar när det är gratis. sen har vi varit och ätit på tildas. jag tog ett glas rött. så jag ser almost dubbelt.

annars har jag haft en bra sommar. modevisningen gick bra trots att det inte blev något övande. utan vi sprang bara ut på catwalken och körde våran grej. sydde allt in i det sista och blev sååå nöjd. jag hade liksom inte hunnit få nån hatkärlek till dem. så jag kan tänka mig att annvända kläderna igen. dock kunde det har varit lite större publik. men vi hade ju roligt iaf. jag och mina älsklingar.
annars har det inte hänt så mkt mer. jag har trivs något otroligt på mitt sommarjobb iår. återkommer mer om det. annars har jag mest bara hängt och gjort ingenting pga mig själv som fattiglapp.

förra veckan kom jag tillbaka till göteborg. MY favorit tjej hade 30årsfest i helgen. jag skröt om att jag hade köpt bästa presenten av alla och hade allmänt kul har jag hört. nu på fredag ska vi fortsätta våra födelsedagar. Med my som var födelsedagsbarn i lördags, med mig som fyller år på fredag och med tess som fyller år nån gång nästa vecka - med en liten resa till solen. vi kör en sista minuten nån gång på onsdag. så vi vet inte riktigt vart vi hamnar ännu. men jag är inte så kräsen. vi förtjänar det. the järngang.
på lördag ska jag flytta mina grejer igentligen från jacob till boscos nya lägenhet. men pojkarna bosco och jacob är snälla och fixar det medans jag är utomlands och roar mig. jacob pratade något om nån flyttbuss som han hade hittat. ATT jag älskar pojkar elleeeer. jag gör nån gentjänst nån gång som tack. det brukar ordna sig.

något annat kul som mamma ringde och sa till mig igår. hon och pappa var på stadsfesten i lördags och såg playtones. en kvinna dyker upp och säger "kan ni tänka er vilken duktig dotter ni har" mamma förstod ingenting. utan tänkte mest, vart har denna kvinnan varit och sett stina visat upp sina kreaktioner. då kom det fram att denna kvinna jobbar på nya avdelningen på solgården som jag har varit i sommar. en kvinna som jag alltid har haft mycket respekt för. hon förstod inte hur nån som var så ung som mig kunde vara så duktig. så hon gav mig bara idel rosor. jag grät glädjetårar i 20 minuter därefter. men dock tänker jag inte ge upp mina planer och utbilda mig till undersköterska. utan är bara SÅ glad över att få sånt beröm av nån som hon.

annars är detta allt jag minns från det senaste som har hänt. mina naglar är typ 1 meter långa vardera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0