i need a glove

13 Februari, 2010 @ 11:26

köpenhamn. köpenhamn. köpenhamn. vad ska vi säga om köpenhamn? jättefin stad. gamla byggnader, gammla slott och kallt som fan. åkte förbi ett tivoli som jag blev ganska sugen på. annars så var mässan ganska lame. första hallen var bäst. aldrig sett något liknande. efter gick vi in i stora hallen. och då menar jag verkligen stora. småföretagarna visade sitt. inget nytt någonstans - ingen insperation någonstans. men jag skulle defenitivt åkt dit för att handla. eller för att bli full. d bjöds på champi. två tjejer, långa som skyskrapor (d såg verkligen overkligt ut) gick runt och delade ut reklam. vi gömde oss för dem. ja, dom var danska och superlånga. d säger väl allt?! sen träffade jag en vän från värnamo också. henne tappade vi bort efter ett tag.
när vi hade gått en 20 varv i hallen tröttnade vi och gick ut och gjorde stan istället. måste säga att d är väldigt svårt att hitta någonstans att äta i köpenhamn. och all den alkohol danskarna dricker. varför öppna en hel vinare vid klockan 1 på dagen? förstår ingenting. vi åt på ett halvkasst ställe. serverade mig en cesar sallad som var äckligare än den d serverar på mc d. och den är då rakt inte god. 
efter mat gick vi vilse i köpenhamn. letade efter tygaffärer. hittade en. gick in. hittade hur mkt fina grejer som helst. otrevlig personal. gick ut igen. så vi gick runt och chillade i vanliga klädbutiker istället. mango tex.
vid sju skulle vi samlas i bussen igen. utanför tivoli. kom iväg över sju. tog en timma till helsingör för att ta båt. var lite opepp på att gå upp till båten då jag hade så fruktansvärt ont i fötterna. vi snackade om sprit, godis och taxfree och jag glömde helt plötsligt bort mina onda fötter. gick upp på båten. tog en kundkorg och köpte en absolut rasberry. jaja, jag vet att den inte är billigare här en på systemet. men just för stunden att köpa alkhol på en studieresa och med lärare kändes ganska kul. på vägen hem från helsingborg sov jag på två dubbelsätten med huvudet inlindat i min vita halsduk pga d porriga ljuset i bussen. klassisarna petade på mig stup i kvarten och my ringde säkert hundra gånger och bad med komma ut när jag kom hem.

kom hem. gick hem. åkte ut och åkte. kom hem. sov. går inte in på detaljer, men jag har rätt att vara arg. fast idag är d ju förståss bättre. arg för stunden får man vara.

nu ska jag ut och leta efter någonting att ha på mig på tildas dop. jag siktar på myrorna. dom har fina långa klänningar där. tack och bock

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0