Det är något gift som gör mej till jag,

31 aug, 2008 @ 16:30

Sööööndag!! och jag är förkyldare än någonsin.

Mycket har hänt sen sist. ska försöka uppdatera det mesta medans jag lyssnar på joakim thåström. har fått en depp-thåström-period igen. men det förstår inte jag. för jag mår SÅ JÄVLA bra. ju.

i onsdags fick jag topplön iallafall. Så topp, att jag gick och köpte mej en ny bärbar dator. Jag har haft den i två dagar. Men jag älskar den. Och hon älskar mej också. Det är en hon, jag har döpt den till lillasyster. för att... tja, hon är som en lillasyster för mej. Underbart med ny dator iallafall, den jag har i värnamo är så seeeeeeeg. i följd av jätte många e.

och det är då vi går över till nästa händelse. Jag har flyttat, till värnamo. Nej, jag har ingen pojkvän där eller något sånt. Jag ska inte stanna där länge. bara plugga ett år. I en folkhögskola. jaja, många fördomar om folkhögskolor. (dagisvarning och sånt) men jag älskar min skola, mina lärare, mina grannar och inte allra minst mina 35 st söta textilare i min klass. Jag läser på textilakademin i värnamo. Jag vet inte hur det är med er. men jag tycker det låter rätt sofistikerat i mitt huvud. Mitt rum däremot, älskar jag inte. inte än iallafall. men snart så. jag har köpt fula plancher i helgen. och en stor spegel. Mitt rum kan iallafall inte bli värre. Annars så trivs jag i min nya skola. och ser fram emot det mesta, höstmiddagen, praktiken, modevisningen och alla andra hemligheter som dyker upp förjämnan.

på onsdag är det den 3dje. då fyller jag 20. då får jag köpa sprit. och andra farliga drycker. jag har inga förväntingar för onsdagen bara det att jag ska få visa upp mitt legg på systemet och att teatern efter skolan ska gå fint. annars inga förväntingar, jag har redan fått mina födelsedagspresenter av mig själv. En dator, en kamera, ett oslagtbar liv och sist men inte minst. ETT KÖRKORT!!!!!!! den 20 aug, fick jag en för tidig och oväntad födelsedagspresent. ett körkort, bästa presenten.. ever.

helgen har inte spenderats i värnamo. faktiskt. utan i eksjö. det var stadsfest i eksjö. och jag kände att det var min plikt att inte svika eksjö nu när det hände något stort. och så hade jag lovat några folk att komma också. så jag pallrade mej dit, för full som vanligt - i svart peruk. med min bosco som sälskap. i följd av syrran och frida. kvällen var inte lika kall som förra året, jag missade the boppers :(, jag slösade bort 100 kr för en onödig, kort kväll på hotellet. men jag fick träffa mina småsyrror linda, linnea, emilie, emelie j och massa andra goa gubbar. det betyde, för mej, mest. <3 Jag träffade franck också, och moritz. Vi stod och skrek som tre fjortisar, som om vi pratade om nagelack eller vad sjutton som helst. det var kul, och ovant. det är bara jag och johannes som brukar göra så. typ krama varandra efter varje mening.

Nu har min ipod bytt från thåström till gammla backstreet boys låtar. min ipod har en salig blandning av musik.
snart åker jag hem, till värnamo igen. farsan och morsan kör. jag ska låna ett kylskåp och en spegel. tack päron. ni är bäst <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0