goodbye my lover

19 Maj, 2008 @ 12:28

igår var jag en sväng till Göteborg. Jag och svärföräldrarna körde älskling till hamnen. och då skulle han inte bada om man säger så. Han har fått sommarjobb i Danmark, så nu är han borta i hela 6 veckor. Jag är stolt. men hur ska det gå? Liksom det längsta vi har varit ifrån varandra har varit en vecka. Ni tycker säkert jag är helkonstig som bara tänker på mig själv och vad som är bäst för mig. Det tycker jag också. Så därför har jag lånat en bok av Anneli som handlar om hur man ska hantera situtationer och inte hetsa upp sig över småsaker. Jag hoppas den hjälper mig.
Han tog båten vid klockan 16. Så vi hann en tur på stan. Göteborg är så fint. min absoluta drömstad. faktiskt. Tiden rann iväg. VÄLDIGT fort. och snart skulle han iväg med båten. vi tog farväl. LÄNGE. Svärmor grät, typ min-lilla-pojke-har-blivit-stor-gråt. Jag höll emot och tröstade svärmor istället. Ni tycker säkert vi är jätte töntiga men 6 veckor är för mycket för oss som tycker om honom.
Men jag vet att älskling kommer klara sig bra i Danmark, han är en stark och lugn kille och förtjänar detta. Jag hoppas på körkort tills han kommer hem. Så jag kan hämta honom i Göteborg. Jag hoppas han klarar sig bra, för Bosco är ibland det bästa som hänt mig. ♥ Några bilder, på mannen jag älskar under..

image36   image35

Festen för pappa vi hade i lördags var jätte lyckad. Det var trevligt att träffa alla igen. Gammla vänner, kusiner som man aldrig sett, osv. Pappa blev rörd. och grät en skvätt när han såg att så många hade kommit. Det var det bästa av allt. En gammal vän pratade allvar med Bosco om att han aldrig får lämna mig, för att jag är guldvärd och så. Jag blev så glad, och menade likadant tillbaka. till Bosco då alltså. Och oj, vad mycket bilder det blev sen. Bosco tog några åt mig, då jag var mitt upptagen med att hjälpa morbror med kareoken, vilket också blev en succé! Det blir dock inte så mycket bilder här. kolla gärna min Bd istället http://fagbag.bilddagboken.se/ där finns det mesta från festen. En oväntad fylla dök upp också. Men det blir så när det är "gratis alkohol" och man får servera i baren. Faktiskt var det inte så farligt. Jag trivdes hela kvällen lång. Pappa blev glad över sina presenter. Maten var JÄTTEGOD, sa många. Och de flesta stannade iallafall till halv 2! Bosco och Tangui dansade, Bosco sa att det var den sämsta dansen han gjort någonsin. Men det var ingen som märkte, då alla efteråt kom och sa att dom var bra. Jag hann inte dansa med Geza då det fanns för lite tid. Men Geza sa att han var ensam hemma i 2 veckor framöver, så jag var välkommen att fortsätta festa hos honom. Men min far och hans släkt och gammla vänner var höjdpunkten. då dom lovade varandra att börja umgås mer och mer igen. Jag lovade även mina kusiner från pappas håll att bjuda dom på min 20års fest. om det blir någon. Jag på pappas fest nedan.

image38

____________________________________________________________

Långt inlägg, jag vet. den som orkar får läsa. jag tvingar aldrig någon. Puss.

Kommentarer
Postat av: sirran

HOPPAS du inte är som jag, för jag skulle lipa ihjäl mig dagarna i ända... tyvärr

pappas kväll va skoj :D

2008-05-19 @ 13:25:03
Postat av: emelie jjjjjjjjjj

du är så fiiin min vän:)

2008-05-19 @ 14:41:37
URL: http://emeliejonasson.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0