how does it feels

19 Sep, 2008 @ 14:19

härmed lovar stina åhlander. att hon ska börja blogga mer. hon har allt hon  behöver. en suvärn kamera, en bärbar dator och ett bärbart internet. hon kan blogga vart som helst - när som helst - hur som helst. Annars blir det bara sånna innehållslösa inlägg på typ 30 cm. Som egentligen ingen orkar läsa. endast hon sj. det får hon helt enkelt sluta upp nu. Så stina, blogga nästa gång du är på bussen, nästa gång du är ute på krogen, nästa gång du är på klasstimmen, nästa gång när du går en promenad.


åki, det var väl ungefär så jag ville att mitt första bloggfan skulle skriva till mej.


annars har egentligen ingenting hänt. jag hade ett hejdudrande kalas för moi förra helgen. med maskerad och grejer. det var mycket folk och alla var nöjda och glada. jag själv.. var också rätt glad. spec. efter sången.

och med tanke på sången. han åker hem idag. just när jag har bestämt mig för att stanna åker han hem. han åker hem och försöker få med vår klasskompis tillbaka. vi har köpt en påse godis och ett kort till henne. där vi utrycker att vi saknar henne och att vi tycker att hon fan ska ta och komma tillbaka.

i helgen stannar jag för en gångs skull. men det är inga kvar på riktigt alltså. folk som inte har hunnit åka hem, har valt att denna helg åka hem. how does it feels?

men jag får besök av min man denna helg. Vi ska mysa, åka till jkpg, han ska läsa naturkunskap och jag ska väva. fan, alla är färdiga utom jag. Jag älskade dom små pilliga jobben till en början. men sen blev det bara långtråkigt. Man blir så arg varje gång man trampar fel för då lägger sig trådarna helt konstigt. och då kan man antingen välja att dra upp varven och göra om eller som jag brukar göra dra bort trådarna. Maria och jag räknade trådarna idag som jag har dragit bort.. det var säkert 20 st och jag hade 120 från början. min halsduk kommer verkligen inte bli 30 cm bred.

Just nu sitter jag här och försöker hitta någon musik jag kan lyssna på medans jag städar. Jag har musikångest. Jag vet inte vad jag gillar och vad jag inte gillar. Annars funkar min grannes alternativa grova reagge att städa till.
ja, tro det eller ej. men jag städar. eller försöker komma iordning. jag ska lägga upp en bild på mitt rum, someday.

Fan, jag kom på. jag har ingen mat! hur ska vi överleva i helgen? jag borde gå och köpa det istället för att sitta här och tyna bort i hemskt dåliga låtar som jag försöker tvinga mej själv att gilla. Behöver en stor ram också till mitt fotprojekt i fackteckningen. min idé är så jävla bra, jag hoppas att jag en dag kommer hitta den hängandes på min vägg. men jag vill inte gå till åhlens. jag tänker aldrig mer gå dit. undrar om jag säger att jag går på textilakademin och behöver ramen till något projekt i skolan. undrar om jag får 10% rabatt då? vi får det på alla andra ställen som eks lilla bod m.m.

Eks lilla bod = underbaraste, sötaste lilla stället i värnamo. Helt på riktigt. Vi var där i måndags, tittade på garn och stickor i alla världens olika former, material och färger. och som grädde på moset och varmt välkommnande fick vi äppelkaka också. alldels graits, alldels hembakat och alldels.. alldels underbart

nu ska jag fortsätta städa, sticka eller något annat som kan verka skoj.
glömde nämna lite längre däruppe att jag har hemska minnen av åhlens från igår. nästa gång, jag går dit, ska jag vara pank.
adíos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0