hate that i told you sooo

31 oktober, 2009 @ 20:55

oj oj, häftiga grejer igår. syrran hade ett litet halloweenparty för hon själv, mej, brudarna vi tycker bäst om och bosco som ensam kille. vi drack, lekte, tog väl hand om varandra och dansade som aldrig förr. men d roligaste av allt var ju förståss att klä ut sig. d e ju d som e hela grejen med halloween. jag har aldrig själv gått trick or treat runda när jag var barn vilket kanske är därför jag är så glad i att få spöka ut mig under halloween helgen. nu är jag vuxen och för gammal för trick or treat runda. så jag får nöja mig med några glas alkohol, pinsamma lekar, några goda vänner och att få spöka ut sig - egentligen tillsammans. men dagen till ära gjorde jag iordning mig för mig själv, ensam framför spegeln, instängd i mitt rum med blur som bakrundsmusik. egentligen blev jag inget märkvärdigt; vanliga kläder - vita byxor, svart korsett, spindelnät, lite för mkt vitt i ansiktet, handgjord spindelnät runt ögat och lite svart där runt + en touch av mitt favorit läppstift. mamma och alfons tyckte att jag blev läskig, jag själv tyckte att jag blev snygg...

bosco sov hos mig i natt, vi tog en lång sovmorgon tillsammans, duschade tillsammans och åt frukost tillsammans. perfekt sista-dag-innan-jag-åker-tillbaka-till-göteborg. sen fick jag ligga i babyställning, ihoprullad i en filt i hans famn medans han satt och pratade politik med far min. nu dröjer d ett tag tills vi ses igen. jag är lite ledsen.

imorgon åker jag tillbaka till göteborg. jag tar storväskan och jag har inte packat något än. 
påminn mig om att jag inte får glömma dessa saker:
- min mixer
- alla mina skor
- alla gammla tidningar jag har plockat fram under lovet
- min dator förståss
- min mobilladdare
- min hårborste
o allt skolarbete jag har dragit hem

(d e väl ungefär dom sakerna jag brukar ha lättast för att glömma)

nu ska jag,.... göra något annat. peace sister


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0