Peace out. she'll kill you like uma

8 Oktober, 2009 @ 22:51

sitter och lyssanr på the mamas and the papas och mår gott. har inte haft så jätte mkt för mig idag. tog sovmorgon till halv tio. d behövdes. jag kom till skolan vid 11, satte mig för att illustrera lite eftersom d vankades teckning som lektion idag. jag vet att jag tjatar, men våran teckningslärare är så tråkig!! när jag gick i värnamo fick jag lära mig att d är bara när man gör plaggskisser som man måste följa regler men inte när man gör modeskisser - där finns d inga regler man måste följa. på teckningen vi har nu har vi lämnat plaggskisserna och har precis börjat rita modeteckningar och sånt. så då kan man väl tycka att vi ska få utveckla oss själva genom att bara skissa, skissa, skissa för sig själv och framför allt göra lite som man vill! men nej, idag har vi suttit och ritat av en provdocka med draperat tyg på. TRÅKIGT! gu jag låter som en gammal tant som vägar testa nya saker, men jag har hittat mitt sätt att rita modeskisser på. Jag trivs väldigt bra med d och tänker fortsätta m d! för på henne låter d hela tiden som om hon tillslut vill att alla modesskisser ska se likadana ut när vi lämnar in dom till jul. TRÅKIGT!

aja, man väljer ju inte sina lärare själv. imorgon är d mönsterkonstruktion hela dagen. vi ska börja sy på våra skjortor. ÄLSKA FREDAGAR!

ikväll har jag suttit i badet med ägg, honung och en msk mjölk i håret. läste på nån sida att d faktiskt funkade. nu har jag testat och kan faktiskt inte annat än att hålla med. mitt hår har aldrig varit såhär fint, NÅGONSIN!

jag olade ut Fantomen på Manhattan som första boken jag skulle läsa. och nu ska jag läsa lite. godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0