use somebody

28 September, 2009 @ 18:27

det är måndag. igår kväll satt jag och tjurade hela kvällen. inte bara för att jag var bakis utan för att min mobil hade bestämt sig för att ta självmord. sprang runt som en galning i hela lägenheten, vände upp o ner på allting i hopp om att hitta någon gömd telifon någonstans. på riktigt, så blir jag faktiskt helt handikappad utan en mobil, hör bara här
- behöver en telifon för att vakna på morgonen
- behöver en telifon för att se vad klockan är jämt o ständigt
- behöver en telifon för att ha mina kvällssamtal med bosco o mamma
- behöver en telifon ifall någon  viktig person vill ha tag på mig en söndag kväll klockan 10?
ja se bara. jag kan inte överleva utan en mobil. hittade en stenålders mobil iallafall. den räckte så långt som två samtal och väckning imorse sen förstod jag varför den var undangömd.
ikväll sitter jag inte o tjurar utan sitter mest o är nyfiken. nyfiken på vad min nya billiga nokia kommer o göra. just nu laddar den. jag är så förväntansfull. d e så roligt med nya mobiler o jag vet att jag gjorde ett riktigt kap. jag brukar vara lättpåverkad även om personalen inte är snygg. idag var dom de. d e så roligt med snygg personal! tänk om elgiganten i eksjö kunde ha lika fina och trevliga pojkar som dom har på nordstan. haha, skulle aldrig kunna ske. men iallafall så vet jag att jag köpte en bra telifon, d tror jag även att den snygga personalen också tyckte. då han stog och blinkade sådär snitsigt med ögat åt mig hela tiden medans han höll och kikade på mitt körkort i säkert tio minuter. i min vilda fantasi sitter jag o hoppas att han memorerade in mitt namn i sitt minne för att sedan bli vän med mig på facebook ikväll. trotsallt så vet han ju nu vart bruzaholm ligger, hur gammal jag är (när han så fint gratulerade mig i efterskott, berättade när han fyllde år o blinkade sådär snitsigt med ögat igen) och allt annat som står på mitt körkort. tja, vad gör man? vad man kan antagligen...

just nu: sitter jag och funderar ut några dumma frågor om mina tekniska prylar som dom kanske kan hjälpa mig med. så jag har en anledning till att gå in där igen och prata med dom fina pojkarna.
egentligen: så sitter jag och funderar ut vad jag ska handla för mat sen. d e ju måndag. storhandla!!!


sen ska jag berätta om min helg :) kommer bli ännu längre inlägg........... kul. nej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0