message in a bottle

Tisdag 29 September, 2009 @ 23:33

min helg
var kanon. emelie var på besök. vi försökte göra så mkt som möjligt av helgen. fredagen började med fredagsmys framför idol. vi somnade vid halv elva och sov till typ elva dagen efter. då visste vi inte att vi skulle behöva den sömnen. upp gick vi. dagen till ära skulle tillbringas på liseberg eftersom ingen av oss hade varit där iår. vi började sminka och fixa oss (ja, jag vet att d e onödigt att sminka sig när man ska på liseberg, men vad gör man? vad man kan helt enkelt) vi anlände till liseberg vid halv två, fick våra åkband och började med lisebergståget. vi var taggade. ja ni vet hur den funkar, börjar med med en lång långsam uppförsbacke och sen går d av bara farten. d är i den man skriker fast man inte är skraj. den var ungefär lika kul som vanligt även om d tog sin lilla tid innan vi fick gå av. så fick vi till slut fortsätta vår lilla tripp genom liseberg. ganska snart stod flumride på listan. vädret bestod denna dag av ganska kallt och väldigt blåsigt. men d struntade vi i, man kan inte dissa flumride pga vädret. vi fick inte åka själva i våran stock utan fick på köpet med två andra brudar. jag satt längst fram, tack vare dem fick jag, emelie gå runt och plaska genom hela liseberg. men vi gav igen, dom syntes inte på bilden! tiden gick fort när vi hade roligt och eftersom vi hade bestämt utegång till kvällen var vi tvugna att ge oss av från liseberg vid klockan 6. så tyvärr fick vi dissa kanonen, uppskjutet och höjdskräcken. men jag bryr mig inte, jag bor ju här nu ;)

som sagt så skulle d bli utgång kvällen till ära. my kom efter många om och men och excet blev det eftersom my gillar d så mkt. jag har varit där innan så jag vet att det flesta killar där är 25+. men d gör inget dom har massor av fina pojkar som verkligen behandlar en som en lady. vilket betyder att "du behöver inte ge ut ditt nummer bara för att han ska bjuda dig på en drink" men eftersom mitt göteborgliv bara består av att skaffa så mkt kontakter som möjligt så ger jag ut mitt nummer till dom flesta jag säger mer än hej till. behöver inte betyda något.

hemresan blev längre än väntat. vi tog bussen och skulle hoppa av på wieselgrensplatsen men hoppade av på wieselgrensgatan och hamnade i ett halvdött villaområde. vi vandrade och vandrade men inget hände. tillslut fick vi tag på en minitaxi (billig taxi) som körde hem oss. vilket var bra, för om vi hade fortsatt att gå hade vi säkert kommit fram i kina. vi gick åt fel håll.. så gick d, när både jag och emelie var liiite för fulla.

söndagen bestod av stresshopping i RIKTIG bakisanda ända tills emelie forde hem vid klockan 16. jag fick chansen att skämma bort min systerdotter till max.

när jag hade lämnat emelie på stationen fick jag med mig hannah montana - the movie hem. jag satte igång filmen och somnade med en gång. skitsamma. jag hade iallafall haft en underbar helg med en av mina bästa vänner. hon ville inte ens åka hem på söndagen. jag hoppas att mina andra vänner också kommer säga så när dom kommer och hälsar på mig. <3

nu har jag egentligen bara en fråga; varför funkar d aldrig att ladda upp bilder när jag ska göra d?

svar: no one care, gå och diska med dig istället och sov sen!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack för en underbar helg :)

Och avstigningen på fel hållplats va de bästa av allt ;) får ses snart igen hihi loveya <3

2009-09-30 @ 00:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0