a long way to go

21 december, 2010 @ 19:07

detta lär bli ett långt inlägg. som vanligt har jag varit en riktig latmask sen jag bloggade sist. har INGENTING att skylla på.

har sytt en julklänning. den blev ganska ful. ser ut som en förklädde. men jag får väl använda den iaf eftersom jag endå la ner tyg och några timmar på den. duger väl att använda på julafton iaf. denna gång lovar jag att lägga upp bild. även om jag hatar att ta bilder på mina alster. och spec. mig själv i mina alster.

imorgon ska jag vara barnvakt åt tildis. vi ska leka. jättemkt! sen kommer bosco på kvällen.

Lista, igen.
Dag 21
Ett annat ögonblick
jag vet inte hur d är med er. men jag älskar stora fester. särskillt när dom börjar ta slut. var på en riktigt höjdarfödelsedagsfest ifjol i göteborg. klockan var närmare fem på morgonen. alla hade somnat lite överallt. tryckarelåtarna hade börjat spelas och kvar var jag och en kille som vinglade runt och dansade till dem. inte ett dugg intresserad av killen var jag. stunden var bara så himla magisk med dämpande belysning. nästan som sista halvtimmen på ett lågstadiedisco.
Dag 22Det här upprör mig
dissar nog denna punkt. hur jag än försökte blev d bara ett jättelångt debatt inlägg där jag vände och vred på saker och ting. har inte tid med dag 22 helt enkelt. svarar bara att ondska gör mig upprörd och folk om tycker att jag har dålig musiksmak.
Dag 23Det här får mig att må bättre
family and friends. alla gånger.
Dag 24Det här får mig att gråta 
(också kortfattad) tidningar och nyheter över hur världen ser ut idag. därför lägger jag inte energi på det för att jag inte tål sanningen. utan ser d hellre i filmens osannolika värld och gråter ännu mer.
Dag 25En första 
hade tänkt skriva VÄRSTA personliga grejen först. men kom på att d är nog ingen bra idé. kan väl berätta om första killen som sa jag älskar dig till mig. d var min första pojkvän i mellanstadiet. dock sa han d kanske inte utan skrev d i ett kärleksbrev efter att vi hade varit ihop en vecka... min kompis fick ett kärleksbrev samtidigt från hennes dåvarande pojkvän. han skrev bara att han gillade henne. vad var d för mes egentligen? okej, inte för att min kille menade vad han skrev. men endå.
Dag 26Mina rädslor 
jag är rädd för människor. människor är kapabla till vad som helst. jag är inte rädd för döden. d finns inget helvete. livet är redan ett!
Dag 27Min favoritplats 
jag är inte direkt kräsen. njuter på d flesta platser. helst ska d vara sommar. på en filt i slottskogen. solen ska skina. d ska vara jag, my och thez. vi ska alla vara lite halvt berusade och där ska vi skratta med och åt varandra till långt in på natten. egentligen njuter jag nog inte av platser. utan jag njuter av stunder och personer... så enkelt var d.

3 dagar har jag kvar på min lista. och 3 dagar kvar till julafton är det. undrar vad ni längtar mest till(?) troligen min lista.
har föresten kommit in i en rederiet period igen. spännande. men dock inte så juligt. instängd i rummet med lurar i öronen och rederiet på youtube. kan nästan tänka mig hur mamma och pappa ser ut i tvrummet - pepparkakor på ett fat, glögg i kopparna och båda som säger "god jul då, stina". min julkänsla kommer den ocskå. i övermorgon. bingolotto och alkohol. WHOOHOO!

hatar de här youtubeklippet från rederiet



men d här e roligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0