wouldn't it be nice if we were older

10 december, 2010 @ 17:39

Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
startade dagen med
: vinröda tights, bustier och en stickad lila tröja
spenderade dagen med: öronmuffar, boots, termobyxor, päls och halsduk
avslutar dagen med: vinröda tights, bustier och en stickad svart tröja

nu är jag hemkommen från göteborg. längsta resan nånsin. eller känns så iaf. förstår inte hur man kan bli så trött av att bara sitta. min väska gick sönder lagom tills jag kom fram till jönköping. handtaget gick av. fick bära runt på en väska som vägde säkert 100 kg. när jag gick på näst sista tåget som skulle ta mig till eksjö - satte jag mig ner och pustade ut jättehögt för att jag var så trött av att bära de där hundra kilorna. en kille på tåget hörde så han vände sig om och fråga om allt var okej. "nää d är d inte, min väska är sönder, jag funderar på att lämna väskan nånstans och åka hem utan den" (fast på engelska) killen kände medlidande såg d ut som iaf och vände sig tillbaka till sin dator igen. när jag sedan skulle byta till buss i eksjö hade jag inte alls många minuter på mig. jag började konka, ett steg idag - ett steg imorgon. ungefär. då känner jag en hand som tar tag i min väska och jag hör en röst som säger "let me help you" där är killen igen som har tagit sig tid att hjälpa mig. "there is my bus!" säger jag och börjar små hoppa lite. han springer. jag hoppar sidleds igemte. kommer fram till bussen i tid. jag tackar och bockar. han går åt ett annat håll. jag bara ljög när jag skrev d där om att jag inte tro på människan men efter idag SÅ tror jag på människan.
när jag kom hem var alfons helt galen. raceade igenom hela nerevåningen och fräste åt mig som en orm. han hade nog saknat mig. ikväll ska jag pyssla lite i mitt rum. ska hänga upp lite julkulor, slå in julklappar och sånt.
imorgon ska jag på julbord och julshow med systers jobb. d är emil som har bjudit mig. som hans "bordsdam" eller vad man säger. jag har köpt ett rött linne för att se lite (l)ju(v)lig ut.

NU: pyssla lite medans jag kollar på nån Harry Potter film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0