im your biggest fan

10 Februari, 2010 @ 00:37

ensam hemma. jacob har åkt sin väg. kan tycka att d är ganska skönt. då jag har väldigt mkt att göra tills på torsdag o inte har tid för sociala evenemang. men förståss så gör jag inte mina uppgifter utan gömmer mig under en filt med datorn och kollar på rederiet. Ni vet som man gjorde när man var liten fast med en bok och ficklampa i hopp om att föräldrarna tror att man sover fast man egentligen inte kan lägga ifrån sig boken. nja. egentligen syftade jag väl inte på mig själv då jag tror att jag aldrig läst ut nån så kallad bok?.

Ska vara färdig med ett tal till marknadsföringen på torsdag. Alla i min klass valde så personlig ämnen om saker d uppfunnit själva som hemmagjort knäckebröd tex. jag själv har inte åstakommit så mkt i mitt liv förutom en dikt som jag vann en lyriktävling i gymnasiet med. frågade min lärare ifall jag kunde annvända mig av den och d tyckte hon var en jättebra idé. Vi fick uppgiften för två veckor sedan. Sen dess har jag suttit varje kväll för att koka ihop något. d slutar bara med att allt blir så personligt, känslokletigt och att jag får ta massor av smällar. pratade om d med min lärare. hon tyckte att jag borde byta ämne och d är snabbt. jag drog till med spikmatta för d var d enda som kom upp i mitt huvud just då och d var helt okej. Fine, inte trodde jag att d ämne var ledigt. även om vi var förvånade båda två över att ingen valt spikmatta som ämne, så var väl jag glad för d och sitter nu med tusentals utskrivna a4 som handlar just om spikmattor. plus i kanten är väl att jag kan ta med och visa upp min egen spikmatta :)

Hörde också att våra moodboards inför modevisningen ska vara klara till första tecknings lektionen på torsdag. vilket sammanträffande, jag som hade tänkt ta sovmorgon. i panikångest stod jag som ett frågetecken när vår lärare berättade detta. Dum som jag är räcker jag upp handen och säger "jag har inte fått nån lapp om detta.."

duktigt stina, nu förstår alla att du inte ens har börjat eller ens tänkt tanken på att börja.

på fredag ska vi till köpenhamn. fyra timmar tar bussresan. en klasskompis sa till mig att hon skulle köpa öronproppar och en sån sovmask att ha framför ögonen. bra idé! d ska jag också ha med mig. vad ska vi annars göra på bussen liksom? sjunga allsång? eller ska lärarna stå och berätta roliga historier hela vägen?!

läste i syrrans blogg att mormor fyller år idag. tur att hon påminde mig. hade jag aldrig haft en enda tanke på.

nu ska jag sova. eller nått..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0