kissin alone in the back of my car

14 Januari, 2010 @ 01:45

mitt första inlägg för 2tusentio! känner att detta kommer bli ett långt inlägg. men jag älskar ju onödiga detaljer. d är ju så himla kul?

30 december kom bosco hem från sin resa. han hade köpt present till mig, ett halsband. och en prydnadsak till päronen mina. jag vet att päronen gillade sin grej, men jag älskar mitt halsband! jag ska ha på mig den för evigt. den ska bli min lyckoamulett, jag ska alltid bära den med mig. vi två hand i hand ska vandra genom livet tillsammans. den ska stå next to me och alltid vara min partner, min guide, min vän.
ja, jag pratar fortfaranade om mitt halsband och inte någon annat. bosco blev förövrigt glad över västen jag sydde till honom. jag vet inte hur d e med er,  men några "wow", stora ögon, gapande mun som om han inte inte trodde sina ögon + miljontalspussar - måste väl betyda att han blev glad? jag älskar västar. och honom. två slag i ett, varför inte?

31 december åkte jag tillbaka till göteborg. tog med mig några sötisar. bla hanna, issa och emilie. vi kom fram sent med bussen. kastade på kläder, löshår och smink. men endå hann vi inte till fryverkerierna och operan. sen skulle vi försöka hitta hem till jonny eftersom d var han som hade bjudit in oss till fest. vi blev bjudna på god mat. har jag för mig. jacob tittade in vid 10 tiden. han var lite sen. men han var där, och d gjorde mkt! :)
d blev många gamlingar. många nyårslöften. många dansomgångar. många foton. många sånger och många många drinkar. vet inte vad jag ska säga, mer än att jag vet att d var värt att åka tillbaka till göteborg och fira nyår där. och jag tackar gudarna för att jag valde att göra om min nyårsklänning istället för att göra en ny. så ingen ångest där inte. dock har jag lite ångest över att jag köpte en martini som jag knappt öppnade och lämnade kvar. men men, vad gör man, köper en ny antar jag.
jacob och mina brudar åkte hem ganska mkt tidigare än mig. vid 5 tiden begav jag och my oss in till stan, skulle vi egentligen. alltså vi var verkligen påväg till stan. men efter nån halvtimmes gående kom vi på att d är alldels för kallt att åka till stan. så vi bytte mål. och hamnade hos mig tillslut.
dagen efter ska vi inte prata om.

tjejerna stannade till söndagen. vi hade inte gjort allt för mkt. ätit mest. och tittat på tv. bosco kom på söndagkvällen. vi gjorde inte heller allt för mkt. panka som vi var. hittade bla lidl stormarknad för en gång skull. har försökt att hitta d så länge jag har bott här. men har aldrig lyckats. så shoppa-på-lidl-glada som vi var köpte vi med oss lite mat hem och lagade en mysig middag tillsammans. och hade still lika mysigt enda tills han åkte hem på onsdagen.

för en vecka sedan, torsdag började jag skolan. först två temadagar. upp tidigt, dagen då skolan började för jag såg verkligen fram emot att få drapera i två dagar...
om d var kul?
nej, idétorka. på riktigt. kändes bara som om jag slängde på tyg efter tyg på provdockan tills d liknade, ingenting. då hela planeringen av just dessa två dagar såg ut ungefär såhär; gör vad du vill bara du producerar något... skulle ha valt något annat istället. ska tänka på d till nästa gång.

i måndags började våra riktiga lektioner med vår RIKTIGA lärare. är så glad att hon är tillbaka. jag är jättepeppad och fit for fight igen. men då var d ju d där med den där deadlinen av projekt byxa som ska vara färdigt tills på fredag. trodde d sista skulle gå easy. men icke. vet inte om jag kan få d att fungera eller om jag kan få d att bli färdigt. men jag får väl helt enkelt make it work.
typ nu. har laddat upp med vin och choklad, mina två bästa vänner när jag försöker få saker att make it work sent på nätterna.
to be continued...

ett stort plus är att jag har fått pengar från csn denna veckan. 26tusen rakt in på kontot. tackar och bockar. jag ÄLSKAR att få pengar som jag måste betala tillbaka sedan.. ;)

Kommentarer
Postat av: syrran

Behåll dom nu dåååå!! :b eller spara en del, vi ska ju betala mammas & pappas massage.. glöm inte de ;)

2010-01-14 @ 09:03:15
Postat av: Anonym

glömmer ej.:)

2010-01-14 @ 10:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0